Tik 20 proc. Lietuvos gyventojų rinkdamiesi kosmetiką niekuomet neskaito priemonių sudėties ir nenagrinėja jų ingredientų, rodo „BIOK laboratorijos“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atlikta reprezentatyvi šalies gyventojų apklausa. 37 proc. kosmetikos etiketes nagrinėja visuomet, o 31 proc. – kartais.
Į klausimą, kokios veido ir kūno priežiūros kosmetikos savybės atrodo svarbiausios, daugiausia respondentų atsakė, jog tinkamumas jam (26 proc.). Antroje vietoje pagal svarbą renkantis kosmetiką rikiuojasi natūralumas ir ekologija (17 proc.), o trečioje – produkto sudėtis ir kaina (po 13 proc.). Poveikis (9 proc.), kitų rekomendacijos (3 proc.) ir kilmės šalis (1 proc.) lietuvaičiams rūpi mažiau.
Natūralumas ir ekologija, renkantis veido ir kūno priežiūros kosmetiką, itin svarbu moterims – tai patvirtino daugiau nei penktadalis (22 proc.) apklaustųjų. Net 57 proc. moterų skaito sudėtį ir teikia didelę svarbą ingredientams. Natūralumą, ekologiją dažniausiai minėjo didžiausių pajamų grupės atstovai. Šios savybės svarbiausios 26-35 metų respondentams, o mažiausiai rūpi vyresnei nei 56 metų amžiaus auditorijai, rodo reprezentatyvi šalies gyventojų apklausa, tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta šių metų balandžio pabaigoje.
„Stebime, jog tiek globaliai, tiek Lietuvoje auga susidomėjimas kosmetikos sudėtimi. Matyti, jog organiško, natūralaus maisto poreikio didėjimas sparčiai pereina ir į ne maisto kategorijas. Mus, 26-erius metus esančius kosmetikos produktų versle, džiugina pastarųjų metų tendencijos, kad vis daugiau žmonių atidžiai renkasi, kokią kosmetiką vartoti, prieš įsigydami atidžiai nagrinėja etiketes, paiso ekologiškumo. Ir nors tyrimai rodo, kad iki šiol ekologiška kosmetika yra naudojama ir labiau perkama aukštesnes pajamas gaunančių žmonių, matyti, jog šios savybės yra svarbios visoms gyventojų grupėms. Mūsų tikslas – padaryti ekologišką kosmetiką prieinamą ir didesnei visuomenės daliai“, – komentuoja Romualda Stragienė, „BIOK laboratorijos“ vadovė.
Lietuviškai kosmetikai – tarptautinis ekologiškumo sertifikatas
Šį pavasarį ekologiškiems „Margarita“ ir „Ecodenta“ produktams organizacija „Ecocert Greenlife S.A.S.“ suteikė tarptautinį „Cosmos“ sertifikatą. „Cosmos“ – pirmasis bendras Europos natūralios kosmetikos sertifikavimo standartas, plačiai atpažįstamas pasaulyje. „Ecocert“ pasaulinis kosmetikos industrijos standartas apjungia ekologišką ir natūralią kosmetiką. Jis garantuoja, kad produktai yra patikimi, ekologiški ir organiški. Pagal šį standartą gaminant produktus naudojama mažiausiai 95 proc. ekologiškų medžiagų, aukščiausios kokybės vanduo ir tik gryni mineraliniai ingredientai, išgaunami natūraliu būdu iš gamtos.
„Siekdami gauti sertifikatą, naujų produktų laboratorijoje kūrėme formules ir produktus, kruopščiai atrinkome „Cosmos“ reikalavimus atitinkančius natūralius ingredientus. Tiekimo ir rinkodaros skyriai ieškojo tinkamų, aplinkai nekenksmingų pakuočių, o gamyba buvo atsakinga už specialių procesų ir patalpų pritaikymą ekologiškoms linijoms gaminti. Džiaugiamės, kad mūsų pastangos buvo įvertintos, o „Ecodenta“ tapo pirmąja lietuviška dantų pasta, gavusia „Cosmos Organic“ sertifikatą“, – sako R. Stragienė.
Naujiena – ekologiškų produktų linijos veidui ir dantims
„Margarita Eco“ – tai nauja ekologiškų veido odos produktų priežiūros linija, praturtinta avižų pieneliu ir medetkų ekstraktu. Šiems produktams suteiktas „Ecocert Cosmos Natural“ sertifikatas. Liniją sudaro drėkinamasis, maitinamasis ir gaivinamasis veido kremai bei valomasis pienelis, kurių 99,99 proc. ingredientų yra natūralios kilmės. Šią kosmetiką vienija saugi formulė: be silikonų, sintetinių dažiklių, mineralinių aliejų, PEG, parabenų, SLS ir SLES.
Parduotuvių lentynose jau galima pastebėti ir naują produktų liniją „Ecodenta“, sertifikuotą „Ecocert Cosmos Organic“ standartu. Naujosios linijos dantų pastose daugiau nei 99 proc. natūralios kilmės ingredientų, didelę dalį jų išgaunami iš ekologiškuose ūkiuose užaugintų produktų. Pagal šį standartą dantų pastos sudėtis ir pakuotė yra draugiškos aplinkai, todėl pastos tūbelė ir dėžutė yra pagamintos iš visiškai perdirbamų medžiagų. Natūraliais ekstraktais ir druskomis praturtinti organiškos prigimties produktai sukurti skirtingoms burnos higienos problemoms spręsti, jie visi be parabenų ir SLS. Liniją sudaro trys rūšys: dantų pasta jautriems dantims ir dantenoms su natūralia druska ir kalio citratu, dantų pasta nuo apnašų su natūraliu kokosų aliejumi ir cinko druska bei natūraliai balinanti dantis dantų pasta su papajos ekstraktu.
Garsios moterys: svarbiausia – nuolatinė veido ir odos priežiūra
Prioritetą natūraliai kosmetikai teikia ir etiketes atidžiai nagrinėja ir laidų vedėja Eglė Skrolytė bei jogos ir šokių mokytoja Milana Jašinskytė.
Eglė Skrolytė sako, kad atidžiai renkasi kosmetikos priemones, o atradusi, kas jai tinka, nebeieško naujų.
„Esu atsakinga vartotoja. Man buvo svarbu suvokti, kad grožio puoselėjimas – tai kasdieniai ritualai, o ne tik retos, net jei ir brangios procedūros bei prabangios kosmetikos injekcijos. Maži kasdieniai, bet nuoseklūs veiksmai grožiui yra kur kas reikšmingesni“, – neabejoja E. Skrolytė.
Milana Jašinskytė patvirtina, kad kosmetikos sudėtis jai labai svarbi, ypač – ekologiškumo aspektas. Ji pasitiki ir specialistų rekomendacijomis, gautais sertifikatais.
„Rinkdamasi kosmetiką, visada kreipiu dėmesį ir į turinį, ir į pakuotę. Mano pasirinkimą lemia natūralūs ingredientai, o investuodamas į produkto pakuotę, gamintojas parodo, kad jam visapusiškai rūpi suteikti malonumą vartotojui – ir kūnui, ir akims“, – įsitikinusi M. Jašinskytė.
Jogos mokytoja kiekvieną rytą pradėti rekomenduoja neskubant – suderinus fizinį grožį ir vidinę būseną.
„BIOK laboratorija“ yra didžiausia Lietuvoje kosmetikos gamybos bendrovė, valdanti prekės ženklus „Rasa“, „Aras“, „Margarita“, „Ecodenta“ ir „BIOK dermatology“. Iš viso bendrovė gamina daugiau nei 200 skirtingų veido, kūno ir plaukų priežiūros bei burnos higienos priemonių. 1991 m. įregistruota įmonė nuo 2013 m. dirba pagal GMP (geros gamybos praktikos) standartą. Šiuo metu įmonėje dirba 60 darbuotojų.